Sport acasă fără echipament special: trucuri, reguli și idei

sport acasa

Mâna sus dacă atunci când mergeai la școală te fereai cu desăvârșire de ora de sport! Atunci trebuie să batem palma. Nu că mi-ar fi displăcut vreodată sportul în mod deosebit. Atât doar că, dintr-un motiv sau altul, am considerat că nu este ceva de care să am nevoie. Tocmai de-asta, și pentru că am, într-adevăr, câteva probleme la spate, am primit scutire la sport în ultimii ani de liceu. Păi atunci… ce m-a apucat să îți vorbesc azi de sportul acasă?

Sport acasă – De ce e important?

Pff…. de unde să încep… . Hai să încep prin a-ți povesti puțintel despre mine. Eu am fost mereu copilul ala sclepț, mă sufla vântul, hainele nu stăteau pe mine, ș.a.m.d. Am crezut (și sperat) că așa îmi e felul (ignorând faptul că ambii părinți ar fi putut sta fără probleme în fața unei tornade și nu ar fi zburat nicăieri) și că eu nu o să mă îngraș.

Speranțele mi-au fost ruinate după căsătorie când, în ciuda tuturor așteptărilor, greutățile vieții (sau lipsa lor în teoria unora) s-au depus fain frumos pe lângă abdomen așa.

Ei bine când se întâmplă asta e exact ca la durere, adică treci prin faze:

1.Negare: Sunt doar balonată…

2. Furie: Nu pot să cred cât de grasă sunt!

3. Negociere: Dacă nu aș fi gătit atât de bine (o mare modestă ce sunt), nu m-aș fi îngrășat.

4. Depresie: Toată lumea spune că sunt grasă we we we.

5. Acceptare: Asta e… sunt grasă!

A venit momentul unui (tobe) DISCLAMER: nu am nimic cu persoanele care sunt grase sau nu. În adâncul sufletului meu știu că (adică vreau să cred că) nu sunt chiar atât de „împlinită”, doar că îmi e mie greu să mă obișnuiesc cu ideea, după ani de zile în care stăteau hainele pe mine ca pe umeraș.

Revenind la importanța sportului, ce vreau să îți spun este că nu, greutatea corporală nu ar trebui să fie motivul pentru care să faci sport acasă. Sănătatea ta fizică și psihică ar trebui să te motiveze, mai ales dacă ești auto-izolat la domiciliu.

Dacă îți e greu să reziști în auto-izolare, am scris aici un articol care te poate ajuta

Am reușit să fac sport în mod constant de la începutul anului și este cel mai bun lucru pe care l-am ales să îl fac anul ăsta. Și ca să îți numesc doar un beneficiu, știi durerile alea de spate de care vorbeam la începutul articolului? Ei, ce să vezi? După câteva zile de exerciții acasă, ciu-ciu, nu le mai simt la fel de tare și rar mă mai plâng de dureri de spate. Așa că fă sport, e de bine!

Exerciții fizice acasă: de ce ai nevoie?

Nu am nimic cu cei care aleg, în mod normal, să meargă la o sală de sport. Dar, pentru cei ca mine care nu vor (nu că nu ar putea), faptul că nu ai acasă echipamentul necesar pentru sport NU ESTE O SCUZĂ. Practic, înafară de propriul corp, nu ai efectiv nevoie de nimic mai mult pentru a face sport acasă. Totuși, dacă insiști te poți folosi de substituente pentru echipamentul sportiv, după cum urmează:

  • Haine sport – În cazul femeilor o bustieră și colanți. Hai… spune altă poveste în altă parte. Pijamale for the win! Dacă insiști poți rămâne în sutien.
  • Yoga mat – Mai ales când faci abdomene ai nevoie de ceva moale pe care să stai, altfel îți rupi spatele. De aceea este necesară o yog….. un covor sau o pătură adică (împăturată în mai multe straturi, eventual). Sigur le ai în acasă deja.
  • Greutăți pentru mâini – Pe astea le poți înlocui cu atât de multe alte lucruri, dar eu aleg mereu o sticlă simplă cu apă, pentru că îmi este cel mai la îndemână. Uite cum am procedat eu:
Nu sunt profa de sport și nici vreo zână. Nu îți arăt cum și ce să faci, ci doar că se poate și, evetual, să îți dau o idee bună.

Aici este rutina de exerciții pe care am urmat-o în clipul de mai sus:

Exerciții simple pentru sport acasă

În imaginea de mai jos poți vedea și alți înlocuitori pentru echipamentele sportive profesionale.

sport acasa fara echipament special
Iata ce poți folosi în loc de echipament special de sport, pentru exercițiile de acasă

Sport acasă: ce reguli trebuie să respecți

No bun. Acuma că ți-am arătat câteva trucuri și ți-am scos fițele și figurile din cap, trebuie să vorbim și despre câteva reguli.

Atunci când faci exerciții fizice corpul tău va reacționa, și nu într-un mod plăcut. Asta pentru că îl scoți din confort. Practic, îl bagi în groază și panică. Dacă nu îl pregătești puțin înainte, o să cedeze. Asta înseamnă că vei putea să te rănești, să îți întinzi mușchii sau să faci accidente mai grave.

De aceea, înainte de orice rutină de exerciții, trebuie să faci o rutină de încălzire. Iată aici un exemplu:

Încălzire pentru sport acasă

Apoi, după exerciții, este bine să îți ajuți mușchii să se relaxeze. Poți face asta făcând unele exerciții de tip stretching. Aici ai alt exemplu:

Stretching pentru sport acasă

Nu în ultimul rând, alimentația este foarte importantă. Nu face exerciții pe stomacul gol, dar nici imediat după masă.

De ce este apa, în mod deosebit importantă, atunci când faci exerciții fizice?

În plus, poate cel mai important aspect este hidratarea! Când îți supui corpul la efort acesta se încălzește și vei transpira. Ei, transpirația asta este apă pe care tu o pierzi. Așadar, pentru a nu te deshidrata, trebuie să consumi o cantitate suficientă de H2O, acest lichid exclusivist care îți curge prin robinet. Iată în clipul de mai jos și alte beneficii ale apei pentru sport:

De ce e importantă apa atunci când faci sport acasă

Articolul de azi a fost o provocare pe care am fost bucuroasă să o primesc de la Blogalinitiative și apa minerală Stânceni. Este și o ocazie bună să ne amintim să susținem afacerile locale, afacerile românești. Dar acesta nu este unicul motiv pentru care această apă merită aleasă.

Pentru ca acest lichid prețios să „ne cadă bine”, și să ne ajute să rămânem sănătoși, este important să fie foarte echilibrat în ceea ce privește mineralele. Adică să nu aibă nici prea multe, nici prea puține minerale precum magneziul sau calciul.

Nu sunt expertă în apă (știu doar să o consum foarte bine), dar experții au premiat-o cu aur la competiția organizată de Monde Selection în Belgia.

Destul cu vorba. Eu am stat prea mult pe scaun azi și e cazul să mă duc, cu tot cu pijamale, să îmi iau sticla de apă și să mă apuc de exerciții. Spune-mi tu cum te motivezi să faci sport acasă?

You may also like

Lasă un răspuns