Ai dureri de ceafă când te trezești?

În timpul somnului, ne aflăm în pat în jur de 7-8 ore, practic, fără mișcare. Iar atunci când dormi într-o poziție incomodă (pentru gât), atunci mușchii devin încordați. Atunci când lucrezi la calculator și simți că se încordează și mușchii cervicali, începi să te mai miști, să schimbi poziția.. În timpul somnului, însă, mușchii se află într-o singură poziție.

Una din cauzele durerii de ceafă după somn constă în faptul că mușchii încordați fac presiune pe șira spinării, iar discurile vertebrale, la rândul lor, strâng nervii de la ceafă care ies prin fisurile coloanei în exterior. Astfel, nervii se inflamează și trimit semnale de durere în nervii spatelui. Ca răspuns, nervul spatelui provoacă o încordare și mai mare a mușchilor cefei, încercând să protejeze zona traumatizată. Astfel, se formează un cerc închis în rezultatul căruia se dezvoltă un proces inflamator.

Mușchii încordați fac presiune nu doar pe vertebre, dar și pe vasele sangvine ale cefei, lucru care împiedică circulația normală a sângelui în regiunea cervicală. În consecință, apare o umflătură, iar nervii nu mai pot transmite informații mușchilor pentru ca aceștia să se relaxeze. De aceea, atunci când te trezești dimineața, simți dureri de ceafă a fiecare mișcare, pentru că nervul este prins între discuri, lucru care dă impulsuri de durere acută în zona cervicală.

O altă cauză a durerilor de ceafă pot fi afecțiunile coloanei vertebrale: osteohondroza, hernia de disc, traumarea mușchilor. Poziția incorectă în timpul somnului poate cauza apariția durerilor și problemelor coloanei vertebrale.

Care e soluția pentru a combate durerile de ceafă după somn?

Dacă te trezești cu dureri la ceafă, primul lucru pe care trebuie să-l faci e să eviți mișcările spontane. Unge-te în locul dureros cu un unguent cu efect de încălzire. Apoi, te poți adresa la terapeut pentru un masaj special pentru aceste probleme, pentru a relaxa mușchii și pentru a elibera nervii din acea ”strânsoare”. De obicei, durerea trece în 2-5 zile.

Pentru a preveni durerile din zona cervicală, trebuie să înveți să îți relaxezi mușchii spatelui, să ai o ținută care să permită nervilor să fie relaxați, să-ți organizezi corect locul de muncă, să faci exerciții pentru ceafă, să adopți o poziție corectă în timpul somnului și să nu uităm că aici perna pe care dormi joacă un rol esențial.

Care este poziția corectă în timpul somnului?

Majoritatea preferă să doarmă pe o parte a corpului. De aceea, ceafa trebuie să se alinieze le o linie dreaptă cu coloana vertebrală, nu să fie întoarsă în sus sau în jos. Prin urmare, trebuie să alegi o pernă pe înălțimea umerelor tale. Totodată, umărul nu trebuie să fie pe pernă atunci când dormi.

În cazul în care îți place să dormi pe spate, ar fi bine să alegi o pernă joasă, pentru ca ceafa să nu stea încovoiată în sus. Vezi o gamă variată de perne pe lenjerii-calitate.ro

Cea mai nepotrivită poziție pentru ceafă este dormitul pe burtă, ori atunci capul este întors într-o parte iar unele ligamente din zona cefei se răsucesc maxim, ceea ce provoacă un impact negativ asupra țesuturilor moi ale cefei.

Indiferent de poziția pe care o alegi în timpul somnului, încearcă, mai întâi de toate, să te relaxezi. Fă exerciții de respirație: inspiră adânc și expiră relaxându-te. Fă și exerciții pentru gât și spate. Astfel, te vei simți mereu în formă și binedispus!

You may also like

Lasă un răspuns